luni, 26 iulie 2010

Maratonul Muscelului 2010

24-25.07.2010

http://www.muscel-maraton

Weekendul asta nu vroiam sa merg nicaieri ci vroiam sa stau sa ma relaxez pentru weekendul urmator cand urma sa merg in Maratonul Ciucasului. Dar cu cateva zile inainte cei cu care vroiam sa merg au zis pe rand ca nu mai pot sa vina, asa ca am vorbit cu Sergiu si am zis sa mergem la Campulung. Pe ultima suta de metri am gasit cazare, am facut plata si am plecat sambata dimineata.
Am ajuns in Campulung pe la 10 si ceva, ne-am intalnit cu Daniel care era acolo de cateva zile si am zis sa dam o tura dupa masa pe traseu.
Ne-am cazat la un hotel comunist, Muscelul, in centrul orasului. Centru care era inchis circulatie deoarece toata saptamana se desfasurau zilele orasului.

Poster pe holul hotelului :)




Dupa cateva ore de odhina, ne-am pregatit sa iesim la tura, cand Sergiu a observat ca are pana pe spate, cauzata de la fondul de janta. Am stat cred ca o ora cautand solutii si intr-un final am fost salvati de Daniel care ne-a adus banda izoliera pe care am folosit-o pe post de fond de janta.
Dar cand sa plecam pe traseu a inceput ploaia, care a tinut cateva ore, suficient cat sa ne tina in oras. :(
Tube and tire less :))

Asa ca toata dupa amiaza si seara am petrecut-o pe terasa hotelului unde s-au facut si inscrierile si apoi prin centrul orasului unde s-au tinut diverse concerte. Am adormit chiar cu Iris concertand la 100m de geamul nostru :))


Dimineata am facut bagajele si le-am lasat in masina, intrucat la 12 trebuia sa predam camera si ne-am indreptat catre start, care s-a dat la ora 10.

S-a mers prin oras ~2km cu masina de politie in fata dupa care s-a facut dreapta pe un drum cu piatra cubica cu o panta destul de mare.



Abia incep urcarea si cand sa dau pe foaie mica nu mergea. Reglasem eu schimbatorul de foi ca nu-mi urca pe foaia mare. Acum mergea pe aia mare, dar nu mai mergea pe cea mica. Plin de draci am urcat cat am putut pe foaia medie si cand nu s-a mai putut am luat-o la impins pe jos. Nu s-a urcat asa mult si incep coborarile, pe un drum cu multe pietre mari, printr-un sat.
Si cum coboram eu in viteza vad ca se face o curba spre dreapta care era mai stransa decat parea initial.. am incercat sa franez, dar era prea tarziu si m-am dus glont spre exteriorul virajului (subvirare :)) . La vreo 3m de drum era un gard si pana in el iarba uda. Vazand ca nu pot sa opresc am tras dreapta brusc apasand franele la maxim. Stiam ca o sa cad, dar mai bine cadeam pe iarba decat sa ma infig in gard. Mai stricam si gardul omului. :)) Bineinteles ca am cazut si in cadere am dat cu tibia fix in marginea ghidonului. Am vazut stele verzi si la propriu si la figurat. 5 minute am stat acolo pe loc ca nu mai puteam sa indoi piciorul de cat de amortit era. Si daca tot stateam am zis sa reglez si schimbatorul de foi. :D
Dupa ce-mi revin plec in continuare.. drumul continua prin albia unui rau cu foarte mult noroi, apoi ajunge in alt sat si incepe urcarea cea mai crancena, dar macar era pe asfalt, sau ce mai ramasese din el.
In varful dealului, intr-o padure intalnim punctul de alimentare care pica foarte bine. Nu stau mult la el si imi urmez drumul la vale pe o poteca prin padure. Mi-a placut mult aceasta bucata, desi in multe zone am mers pe langa bicicleta ca mi s-a parut cam periculos. Poteca era fix cat o bicicleta de lata iar in stanga era destul de abrupt. Ulterior am auzit ca a cazut un baiat intr-o astfel de rapa vreo 10 metri, dar din fericire nu a patit nimic.

Greu la deal.. :P

Poteca iese pana la urma din padure pe niste dealuri cu niste peisaje superbe, dar din pacate nu am avut timp sa le admir ca a urmat o coborare in viteza la care trebuia sa fiu foarte concentrat.

Nu dupa mult timp incepe si ploaia, deja nu ma mai mira ca la toate maratoanele am avut parte mereu de un dus rece. Aici in schimb a fost o ploaie marunta care a tinut aproape o ora, destul cat sa ma faca fleasca si sa dardai putin de frig, mai ales pe coborari.
La capatul unei coborari, drumul ajunge intr-un sat care era pustiu. Doar nu era nimeni nebun sa stea in ploaie :)) . Merg putin si ajung intr-o intersectie de 3 drumuri. Cum nu vedeam nicaieri marcaje sau pe cine sa intreb am luat-o dreapta, la bulan. Dupa cativa metri intalnesc o femeie pe care o intreb daca a mai trecut cineva pe acolo si mi-a zis ca da, ca e drumul bun. Asta mi-a ridicat putin moralul care scazuse putin dupa ce coborasem pana atunci printr-o padure deasa de ziceai ca e noapte, ud si cu noroi pana peste glezna.
Daniel
Si Sergiu.. eu se pare ca n-am fost fotogenic..

Dupa ceva timp iar se ajunge la punctul de alimentare pe la care trecusem mai devreme, dar de data asta am ajuns din alta directie si am coborat prin alta parte, pe un traseu de downhill, pe care localnicii amenajasera saritori din lemn. Nu aveam nici bicicleta, nici tupeu sa sar peste asa ceva, asa ca incet le-am ocolit pe toate. Drumul era foarte abrupt in anumite zone, unde a trebuit sa ma dau jos de pe bicicleta. Dar am ajuns relativ repede jos, cum se intampla mereu... urcarile parca dureaza o vesnicie si coborarile nici nu-ti dai seama cand se termina :)

Aici, pe un drum dintr-un sat, pe care mai trecusem si in prima parte a traseului mi s-a parut ca-l vad pe Sergiu la vreo 200m in fata, asa ca am tras tare sa-l ajung, mai mult ca ma rodea curiozitatea daca este el. Nu am reusit sa-l ajung asa ca m-am calmat si dupa o bucata de coborare printr-o padure se ajunge intr-un final la sosea. Aici faza de cascadorii rasului.. ma opresc, imi sterg ochelarii, ii pun la ochi crezand ca urmeaza o bucata lunga de asfalt spre oras, cand dupa ~200m dupa colt era finish-ul.
Aici ii vad si pe Sergiu si pe Daniel care ajunsesera cu cateva secunde-minute inainte.
Rezultatele s-au afisat imediat pe net si am vazut ca ajunsesem pe locul 37 (la fel ca weekendul trecut, la Azuga :)), Sergiu pe 30 si Daniel pe 34 si o diferenta intre noi de 2 minute.
Ulterior am aflat ca a fost si o mare problema cu marcajele in anumite zone, in special in satul unde am avut si eu momentul acela de deruta. Multi au incurcat trasul, nefiind marcat si dupa o bucla au ajuns fix in acelasi loc. Au fost cazuri in care cei de la tura mica, care trebuia sa aiba 23km parca, au facut aproape 40km, mai mult decat mine care fusesem la tura mare (36km).

Oricum traseul mi-a placut foarte mult, nu avea urcari chiar grele ca cele de la Azuga, dar erau mai multe, iar majoritatea coborarilor erau foarte tehnice. Unele prea tehnice pentru mine care n-am avut sange sa le cobor pe bicicleta. :)


Bike route 602074 - powered by Bikemap

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu