duminică, 4 iulie 2010

Antrenament pentru Fagaras 48h



03.07.2010

Dupa ce anul trecut am facut creasta fagarasului in 4 zile mi-a trecut prin cap, sa o fac in 48h, asa ca weekendul viitor o sa incerc sa fac acest lucru. O sa revin cu detalii despre asta in postarea de peste o saptamana si ceva, cand teoretic ar trebui sa termin creasta. :)
Asa ca am decis impreuna cu un prieten cu care o sa merg saptamana viitoare sa facem o tura de antrenament pe munte. Am ales masivul Ciucas pentru acest lucru.
Si ca sa fie mai greu am facut atat culmea Zaganu, cat si Varful Ciucas cu plecare din Cheia.
Nu stiu ce calcule facusem noi inainte, dar credeam ca traseul asta este de 7-8h coform indicatoarelor si noi vroiam sa-l facem in putin peste jumate. Asta pana am ajuns la primul indicator conform caruia doar culmea Zaganu pana la fosta cabana Ciucas se facea in 5:30h. :))
In 2h eram pe culmea Zaganu (in spate de tot)

De acolo mai era 1:30h pana pe vf.Ciucas, apoi intoarcere(pe acelasi drum) la cabana inca 1h, apoi coborare la Muntele Rosu 3h, apoi inca 1h si ceva pana in Cheia.. deci vreo 12h :))
Asa ca am inceput urcarea prin padure care duce spre stana de sub Zaganu. O urcare destul de abrupta si cu foarte mult noroi. Ne-a stors putin de puteri portiunea asta, mai ales ca nu mancasem decat un hamburger la plecare din Bucuresti.
Dupa o ora eram deja la stana, unde am mancat un sanvis si am plecat mai departe. Primele 5-10minute le-am facut foarte greu ca nu prea se asezase mancare, dar dupa aia am intrat iar in ritm si am mers foarte bine.
Stana de sub Zaganu

Cheia
Varful Ciucas in centru - spate si mai jos cabana Ciucas

Spre vf.Ciucas


Odata ajunsi pe vf Zaganu urcarea s-a oprit si am mers mult pe drept si chiar am coborat destul spre cabana Ciucas, care mai nou este ditamai hotelul, dar inca neterminat. Am continuat spre vf. Ciucas unde am ajuns foarte repede, in vreo 40min. Aici am stat sa mancam, am cauta un cache ascuns in niste braduti de langa varf :P
4:28h si traseul pana aici era de vreo 7h si ceva.
Cautand un cache :)

Nori si ceata acoperau varful

De aici am luat-o la vale inapoi spre cabana Ciucas si apoi spre Muntele Rosu.

Asa arata cabana Ciucas in decembrie 2009. Abandonata de cativa ani.
Cabana Ciucas in prezent. Data finalizarii constructiei septembrie 2012. Nu inteleg de ce, le luase jumate de an sa ridice cladirea cum se vede in poza..

Drumul care coboara de la cab.Ciucas. O panta incredibil de mare ca abia ne tineam pe picioare sa nu alunecam pe pietrisul de acolo. Portiunea asta au fost un adevarat test pentru genunchi. :)

Aici nici n-am oprit si am continuat spre Cheia. Drumul care urca din DN1A spre Muntele Rosu este praf, nu o sa mai vin cu masina pe aici. Erau portiuni mari unde nici macar nu mai exista asfalt. :(

Amuzant a fost ca pe varf i-am zis amicului cu care am fost ca suntem la masina la 17:30 (era 15:12) si am ajuns la 17:27. Era traseu de 4-5h conform indicatoarelor. :)

31.5km in 7:19h (atat era cand am ajuns:P), urcare 1780m si coborare 1620m. Bun antrenament pentru Fagaras, desi in prima zi o sa avem ~40km de mers si diferenta de nivel dubla.. ~3500m urcare.. ce-i drept o sa avem si 12-14h la dispozitie pentru asta.
Viteza medie m-a surpins.. cred ca daca ma cronometrez din Victoriei pana la Universitate nu scot medie de 5.8km/h :))

Profitand de trenul aproape gol :)


Hike route 642942 - powered by Wandermap

Un comentariu: