sâmbătă, 20 iunie 2009

Maratonul Medieval Medias 2009

Maratonul Medieval Medias 2009

La ora 8 ne-am trezit, am pus numarul de concurs si profilul traseului de 50km la care m-am inscris pe bicicleta si am plecat catre Medias la concurs. Fiind cazati la o pensiune care se afla la 5km de oras pe un deal am zis sa fac incalzirea pana la start pe bicicileta, asa ca am suit pe ea si i-am dat tare la vale.



Ajunsi acolo am mai stat trei sferturi de ora pana sa se dea startul. De data asta m-am asezat si eu pe la mijlocul plutonului, nu ca de fiecare data cand ma bagam la coada :)

Coloana destul de mare.. ulterior am aflat ca au fost 306 concurenti inscrisi.



Prima portiune din concurs se mergea prin oras in spatele masinii de politie. S-a mers mai incet pret de 4km cat tinea asfaltul, apoi s-a intrat pe offroad. Studiasem de acasa graficul traseului si am vazut ca incepea cu o urcare destul de grea (16%) si am tras putin mai tare. Am mers cat am putut pe bicicleta, apoi am intrat in randul celor care impingeau la ele.
Dupa urcarea asta s-a iesit din padure. De aici se vedea foarte frumos udneva jos si departe Mediasul. Deja multi incepusera sa se opreasca sau sa se lase la bustul gol din cauza caldurii (cam 30grade). Primul punct de alimentare a picat f.bine deoarece bausem toata apa cu care plecasem in bidon. De aici traseul nu a mai avut urcari asa lungi si abrupte. Am studiat profilul traseului in timp ce urcam anumite pante (oricum mergeam incet) si am vazut ca pana la punctul de alimentare 2 nu prea mai sunt multe urcari, iar de la al 2-lea la al 3-lea e practic doar coborare, asa ca am decis sa nu mai opresc la cel de-al 2lea, care urma. Zis si facut.. apa aveam, am mancat pe drum 2 banane si niste glucoza pe care le luasem de la primul punct de alimentare.

Pana in punctul de alimentare 3 drumul mergea 6-7km pe sosea, pe un drum judetean. Desi era sosea si pe drept m-a obosit f.mult portiunea asta. Am fost depasit de vreo 3-4.
Ajuns in localitatea cu punctul de alimentare 3, Bazna, am urmat indicatiile de pe jos si am ajuns cu bine in curtea unei biserici unde era punctul de alimentare.




Am baut repede o sticla de jumate de apa, am luat niste glucoza si am fugit pe scari in jos.
S-a mai mers cam 1km prin oras apoi s-a intrat in padure si a urmat cea mai grea urcare din tot concursul. Am mers 70% din ea numai pe jos. Am mai fost depasit de 4-5 concurenti si aici. Nici pe picioare nu mai puteam sa merg asa bine. :(
Ajuns sus a urmat o portiune frumoasa de coborare prin padure.. putin tehnica as zice.
Dupa ce se termina padurea am intrat pe sosea in oras pe unde am mers vreo 2km pana la finish.
Am terminat pe locul 49 in 3:12h, la o ora si putin de castigator.. bine zic eu.



Am baut vreo 3 pahare de xenofit si un redbull, mi-am spalat bicicleta apoi am fost prin oras sa bagam niste benzina.
Un biker mai in varsta foarte captivat de eveniment


Ne-am intors, la ora 17 a fost festivitatea de premiere. Mi-am luat diploma de participare si o placuta metalica cu logo-ul maratonului si am plecat spre cazare. Pe drum ne-am intalnit cu cativa care atunci ajungeau la finish. Trecusera 6-7h de la start. :(

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu