marți, 18 mai 2010

Prima Evadare 2010

09.05.2010

Daca editia de anul trecut a reprezentat cu 600 concurenti un record absolut la noi in tara, editia asta nu s-a lasat mai prejos. Desi vremea nu a fost cea mai buna, la start au fost 1300 de concurenti.
Pentru mine a fost al doilea concurs pe anul asta, dupa Arges Winter Race.
Startul s-a dat ca si anul trecut, de la Academia de Politie, traseul de 55km fiind in proportie de 90% acelasi.

Desi am asteptat cu sufleltul la gura si eram destul de bine pregatit, in dimineata startului aveam o stare foarte aiurea, nu ma simteam bine nici fizic (bausem mai mult in weekend si ma rodea stomacul), aveam si o problema tehnica cu bicicleta (schimbatorul de foi era stricat - m-am tot chinuit sa-l reglez, dar nu cobora pe foaia a doua decat daca schimbam direct pe prima si apoi a doua) sa nu mai zic ca am dardait de frig la start ca eram doar in tricou si incepuse sa ploua.
Eram destul de demoralizat si neincrezator.
La start m-am pozitionat mai in fata, adica in primii 2-300. Bineinteles ca am depasit la inceput o gramada prin padurea Baneasa.


Distractia a inceput o data iesiti din padure pe campurile din spatelele aeroportului Otopeni.
Aici iarba uda a inceput sa puna probleme serioase tuturor. Nu treceau 10 secunde fara sa cada un concurent. Eu am reusit sa nu cad niciodata desi i-am dat destul de tare. Am zis fie ce-o fii.. daca cad, o sa cad pe iarba si pamant, nu o sa doara. :)
Si strategia a dat roade, am depasit pe 10km peste 100 de oameni fara sa fiu depasit de nimeni.
Am avut si noroc ca nu am prins noroi mai mult cum au prins altii in spate. Marea majoritate au mers pe langa ea aici si ~500 au abandonat.



La primul punct de alimentare, de la Palatul Ghica (25km) am reusit sa ajung cu o medie de 24km/h. Aici decat am luat o gura de apa si am plecat mai departe. Eram fleasca si plin de noroi, dar imi crescuse moralul si a ma simteam foarte bine,mai ales dupa ce vazusem media de viteza pana acolo :). Eram constient ca o sa termin destul de bine.

Daca pana aici a fost mai de viteza traseul, de aici a inceput sa fie mai tehnic. Prin paduri erau foarte multe shleauri cu apa care te obligau sa opresti daca nu vroiai sa cazi (au fost cativa in fata mea de au cazut fix in baltile cele mai adanci :P).
Cu cat ma apropiam de sfarsitul celor 55km ai concursului cu atat incepuse sa scada viteza medie iar cazaturile incepusera sa se inmulteasca. Terenul era foarte alunecos si multe shleauri. In 8 din 10 incercari de a urca unul cadeai. Deja era foarte enervant incat incepusem sa ma opresc de tot aproape.

Nu am cazut la viteze mari, dar loviturile, in general la picioare incepusera sa ma deranjeze, abia mai pedalam de durere si fiind singur nici nu mai aveam cu cine sa ma alerg si o lasam moale fara sa vreau. Din cand in cand ma uitam la gps si cand vedeam ca abia am 20-22km/h imi ziceam, "hai macar un 25km/h" si ii dadeam tare.. si asa a fost pana la finish.



Si intr-un final ajung in complexul Astoria, la finish, dupa 2:41h de la start, cu o medie de viteza de 21km/h. Foarte bine, tinand cont ca anul trecut am terminat in 3:15h si 19 si ceva media. Sa nu mai zic ca anul asta a fost mult mai greu din cauza ploii.
Ulterior am aflat ca am terminat pe locul 87 la general. Au terminat 802 din 1300 cati erau la start.


Una peste alta sunt multumit de rezultat. Desi obiectivul a fost clasarea in primii 150, in ziua concursului nu credeam ca termin nici concursul la cat de demoralizat eram, dar analizand evolutia consider ca se putea mai bine :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu